Viime yönä näin kaksi syömishäiriöön liittyvää unta.

Ensin olin unessa jossakin liikuntasalin suihkuhuoneessa joidenkin muiden kanssa. Olin puoliksi alasti, kun kuulin, että liikuntasaliin tuli jonkin porukan mukana todellinen (entinen) ystäväni, joka myöskin on ana. Yritin paniikissa piileskellä tuolta ystävältäni, koska hän oli niin paljon laihempi kuin minä, enkä halunnut kuulla hänen ivailujaan ja nähdä vertailevaa katsetta. Vihasin itseäni, koska olin niin kamalan lihava verrattuna ystävääni.

Toinen uni ei ollut niin suoraan syömishäiriöön liittyvä, mutta siinäkin pelkäsin jääväni kiinni laihduttamisesta. Jotkut ihmiset miettivät, minkä kokoinen on 330ml purkki. Näytin sormillani, minkä kokoinen se on, ja säikähdin heti, että mitä jos joku tajuaa minun leikkivän ruoan kanssa, kun osaan sanoa mittoja noin suoraan.

Vieläkin on ahdistus tuosta ensimmäisestä unesta. Se tuntui niin todelliselta, ja pahalta varsinkin, kun olin siinä lihavampi kuin oikeasti olenkaan.

Tänään yritän olla syömättä. Vain aamiainen ja jotain vähän ennen kuutta. Muuten vain juomaa.