Olen laiminlyönyt tätä blogia varsin pahasti. En vain ole halunnut ajatella syömistä vielä tämänkin kautta, se on mielessä muutenkin. Jospa saisin taas otettua itseäni niskasta kiinni ja päivitettyä tätä useammin.

Kirjoitin aiemmin, että olen löytänyt tyttöystävän. Tässä on nyt reilu kuukausi seurusteltu, ja olen jo alkanut kärsiä sitoutumiskammokohtauksista ja ahdistuksesta.

Minun pisin seurustelusuhteeni on ollut kolme kuukautta. Tyttöni viimeisin suhde oli 7kk, sitä edellinen puolisentoista vuotta. Kun ajattelen, että minun pitäisi pystyä niin pitkään suhteeseen, alan ahdistua. "Hukkaanko osan nuoruudestani?" Kuitenkaan en tahdo lopettaa suhdetta, en vielä, en näin aikaisin. Ehkä totun tähän, viimeisin suhteeni ennen tätä loppui kuitenkin jo marraskuussa, joten en ole seurustellut pitkään aikaan. Saas nähdä.

Toinenkin ahdistuksen syy tässä suhteessa on. Ilmeisesti tyttönikään ei kuitenkaan ole ihan täyspäinen syömisen kanssa. Ja hän on oikeasti laiha - painamme käsitykseni mukaan suunnilleen saman verran (about 53kg), mutta tyttö on pidempi, muistaakseni 171 cm. Minä olen vain 165 cm. Ja tyttö valittaa olevansa lihava. Se, jos mikä tekee pahan olon. Jos hän pitää itseäänkin lihavana, millaisena hän näkee minut? Kerran olin itkeä ja painella oksentamaan, vaikken ollut mitään syönytkään. Ajattelin, että saisin pahan olon ja loukkaantuneisuuden siten pois. En halua sanoa tytölle kuitenkaan siitä, että minuun sattuu kun hän haukkuu itseään. En halua olla heikko.

Tein tänään punaisen anakorun itselleni. Tarkoitus oli, että teen sen kun pääsen viiteenkymmeneen kiloon, mutta totesin, etten pääse siihen ikinä ilman muistutusta ja motivoijaa, joten koru ajakoon asian. Ostin Tiimarista eurolla punaisia läpikuultavia helmiä ja pujotin ne kuminauhaan, joten koru on helppo saada pois. En voi pitää sitä kotona, koska en oikeastaan käytä koruja, joten se herättäisi turhia kysymyksiä. Kuitenkin jo sen olemassaolo on tärkeää. Thinspaa sekin.

Ja kun kävin Tiimarissa, poikkesin tietysti S-marketiin. Saldo: Marabou hasselpähkinäsuklaalevy ja Classic Pienempi -jäätelö. Jäätelö meni samantien, suklaalevystä on puolet jäljellä. Ja sitten valitan kun olen läski, yhyy.

Vihaan itseäni taas niin paljon. Miksen omista itsekuria? Miksi istun tässä kun voisin olla ulkona lenkillä? Miksen ole laiha jo?